PRESSEMEDDELELSE
21.8.15

Josef Karlsson damarksmester i udkørsel igen
Ved danmarksmesterskaberne i udkørsel kunne maskinfører Josef Karlsson, Ulfborg igen betræde sejrsskamlen som Danmarks nr. 1 med udkørselsmaskine i skoven. Det var 5. gang, at Josef, der til daglig kører udkørselsmaskine hos Euro Træ i Haderup, deltog i mesterskaberne og sidste år hentede sit første guld. I år var vindertiden blot 8½ minut og næsten 20 pct. hurtigere end nr. 2.

Sølvet gik til maskinfører Martin Hansen, Herlufmagle, som har deltaget i mesterskabskørselerne hele 11 gange, hvorimellem der også tidligere har været en andenplads. I år med 10 min. 18 sec. og præcist 2 minutter foran tredjepladsen ved Tom Møller, Gedved, der sluttede på 12 min 18 sec.

Mesterskabet blev afviklet på en bragende flot augustdag i forbindelse med juletræsmessen på Langsø Gods. Det er Dansk Skoventreprenør Forening, DSF, der forestår arrangementet med skoventreprenør Bjarne Kallehauge som ansvarlig for den praktiske afvikling.

I år var der 8 deltagere til mesterskabskørselen, der starter med en kvalifikationsrunde. Herfra går de 4 bedste straks videre til danmarksmesterskabet.  Begge runder med de samme discipliner, herunder præcisionslæsning og tårnstabling på tid.

Udkørselsmaskinen var en 8 hjulet Ponsse Wisent stillet til rådighed af Ponsse. Deltagerpræmierne er sponsoreret af branchens leverandører, herunder Super Dæk, Q8 Danmark, Helms TMT-Centret A/S, Ponsse AB, Trelleborg Dæk, Skovteknik A/S, Euromatic, Roto, Neste Oil, LDM Revision.

Sponsorer ved DM i UDKØRSEL:
Super Dæk
Q8 Danmark
Helms TMT-Centret A/S
Ponsse AB
Trelleborg Dæk
Skovteknik A/S
Euromatic
ROTO, NESTE OIL
LDM Revision

Yderligere oplysninger: Bjarne Kallehauge tlf. 4033 9497 / Erik Groth tlf. 2048 3888.

420

Josef Karlsson kunne for anden gang i træk føje sit navn på vandrepokalen i DM i udkørsel

400

Danmarksmesteren Josef Karlsson med sølvvinder Martin Hansen til venstre og bronzevinder
Tom Møller til højre

364

Som supplement til udkørselsmesterskaberne viste skoventreprenørerne også træklatring på
konkurrencepladsen, hvor publikum kunne se en professionel aborist, Henrik Boelsgaard, Brande
klatre til tops og endnu hurtigere komme ned igen fra skovens høje træer.

346

tårnstabling er en af disciplinerne i udkørsel

Ønsker du at få dit logo på vore hjemmeside?
Kontakt os og hør nærmere om dine muligheder for annoncering på vores hjemmeside